logo_pro fb
1 2 3 4 5 6 7

Aktuálně

Nějak se nám to sype vašnosti

Odpady Písek ztráta 2.470.000,-Kč . Strakonický pivovar ztráta 3.713.000,-Kč. I věčný optimista, voják Švejk, by  slovy „nějak se nám to sype“, nejspíše okomentoval stav řízení a ztrátovost podniků vlastněných městem. Prodělat ve firmě Odpady Písek s.r.o., zabývající se ukládáním a tříděním odpadů, za rok 2.470.000,-Kč je trestuhodná neschopnost. Je to pekelný průser, chtělo by se jadrně říci.

Zdražení vodného a stočného – zajímavé souvislosti

     Obyvatelé Strakonic se musí pro rok 2013 vyrovnat s další nepříjemnou informací, která jim přímo navýší náklady na život v našem městě.  V tomto případě jde o významné zdražení vodného a stočného. Cena vzrostla ze částky 76,6 Kč/m3 platné v roce 2012 na částku 82,08 Kč/m3 stanovenou pro rok 2013. Jde bohužel o druhou nejvyšší cenu vody v celém jihočeském regionu, jak je možné vidět v tabulce níže.

 

Zrušení parkovacích míst v Mlýnské ulici– proč?

Pokud se Vás někdo zeptá, zda chcete zrušit parkovací místa, pak si většinou trpce pomyslíte své. Každý ten problém s parkováním dobře zná, když hledá místo pro své auto. Problém, je, že se Vás nikdo z radnice neptá, když plánuje snížení parkovacích míst. Chystá se totiž projekt rekonstrukce komunikace a chodníků v Mlýnské, Hradební a Ellerově ulici. Pro ulici Mlýnská mi vadí  plánované zrušení parkovacích míst na severní straně ulice, kde v současnosti dosud existují podélná parkovací stání. Ty nebudou.

Poděkování trenérům sportovních klubů

Dnes přicházím se zamyšlením nad rolí trenérů dětí a mládeže sportovních klubů ve Strakonicích. Kdo je to trenér? Vůdce, profesionál, vzor, trpělivý člověk, motivátor, nebo člověk s chutí pracovat pro jiné? Těžko říci, co převažuje, co je v menšině a co ve výše uvedeném výčtu vlastností člověka, který trénuje děti a mládež, schází. Hodiny, kteří tito lidé tráví na trávnících, zimních stadionech, kurtech, závodních dráhách či ve sportovních halách se počítá na dny a týdny.

A dál už jen samá pozitiva!

Buď pozitivní, slyším často okolo sebe a tak jsem to zkusil. Je to fakt povznášející. Přeci nezůstanu nemoderně kritický, či se dokonce nestanu obchodníkem s deštěm, jak byli rozbíječi dobré nálady po právu nazváni vrcholným představitelem radnice. Pravda, jezdím na rozbitých ulicích, ale nevadí, jen se pozitivně usměji a pomyslím si, že zřejmě někdo jen malinko trochu pozapomněl na jejich opravy.

Zrušení parkovacích míst v Mlýnské ulici – a víme již přesně proč.

Mlýnská ulice a její rekonstrukce byla pochopitelně jedním z projednávaných témat na červnovém zastupitelstvu. Snížení parkovacích míst a nevytvoření nových v průběhu rekonstrukce Mlýnské ulice bylo již téma mého minulého varovného zamyšlení. V průběhu zastupitelstva vystoupil obyvatel ulice Mlýnská pan  Vávra  a rozvážným hlasem žádal mezi jiným zastupitelstvo o vysvětlení, proč plánovaná rekonstrukce sníží počet parkovacích míst v Mlýnské ulici, ač byla šance počet parkovacích míst naopak navýšit.

Přál bych si vidět Strakonice mezi nejlépe hodnocenými městy

MF Dnes uveřejnila průzkum nazvaný příznačně Návod k volbám : města, kde se žije nejlépe. My, strakoničtí občané, si při čtení výsledků průzkumu můžeme položit jednoduchou kvízovou otázku. Najdi Strakonice mezi nejlepšími v celostátním hodnocení. Pravdou je, že tam ani nejsme. Důkazem, že to někde jinde jde, je například sousední město Písek, které dokonce v celostátním hodnocení obsadilo krásné 10-té místo. Chci vidět do budoucna vidět Strakonice mezi těmito nejlépe hodnocenými městy. Co je nám platné, že se současné vedení snaží již celých 16 let pouze zalíbit populistickými investicemi do „kytiček“, když ostatní důležité aspekty, jako je  třeba velikost dluhu,

Něco se povedlo a něco ne aneb 44 měsíců v zastupitelstvu

V květnu je to 44 měsíců, co Radek Chvosta, RNDr. Ladislav Havel a Ing. Ludvík Němejc hájí zájmy občanů Strakonic v zastupitelstvu města. Před námi je již jen 5 posledních měsíců a 2 až 3 zasedání zastupitelstva. Vnímám tento čas jako prostor pro rekapitulaci kroků, které se udály nebo mohly udát, které se podařily a které se nepodařily.

SKONČÍ KŘIŽOVATKA SMRTI?

 

Komfortní křižovatka silnice č. 4 a č. 19 mezi obcí Lety a Horosedly na Písecku. Kdo tu projíždí poprvé, diví se, jak na takové do dálky přehledné křižovatce mohlo dojít ke smrtelným nehodám. Zajisté tak soudí ten, kdo jede „po hlavní“ od Budějovic, Písku, Strakonic na Prahu. Avšak před křižovatkou je řidič postupně omezen na rychlost 70 a pak i na 50 km/h. Když se přidají kromě vyjetých kolejí v asfaltu ještě vyfrézované příčné pruhy, řidič brzy pochopí, že je to se snížením rychlosti opravdu vážné.

Milion sem, dva miliony tam

Tyhle „drobné“ prý nikoho nerozhodí. Mne však rozhodili. Musím říci, že čtení zápisů z jednání Rady města Strakonice je pro mne poměrně často nervy drásající zážitek. Já osobně nemám vůbec nic proti budování cyklostezek, naopak je vítám, ale již fakt, že cyklostezka protínající Strakonice vede širším korytem řeky Otavy je podle mne velký omyl. Omyl za 1.950.700,-Kč.

Aktuality


www.podskali.net

Copyright 2013, www.prostrakonice.cz